Ahoj,
nevím, co mě to popadlo, ale rozhodl jsem se, že sem postupně sepíšu moje dojmy z mého studia na VUT FIT. Tento příspěvek píšu těsně po získání bakaláře, takže komentáře ke dřívějším semestrům budou poněkud kusé. I tak ať vám jsou tyto mé zkušenosti k užitku, stejně jako pro mne byly k užitku blogy předchozích studentů. 🙂 Příspěvky věnované semestrům dedikuji popisu předmětů, ostatním aspektům školy (jako jsou informační systém, koleje, menzy, apod.) hodlám věnovat samostatný článek (pokud mi do té doby nevyprchá nadšení).
Programování jsem měl za koníčka už od nějakých deseti let (matně si vzpomínám, že moje osobní první větší útrata byla nákup Petera, když jsem chodil do páté třídy); od Petera jsem přešel na Game Maker, pak Delphi, C++ a nakonec D (na který vám mimochodem silně doporučuju se podívat). Někdy během cesty jsem potkal i webové božstvo, tedy HTML, CSS, JavaScript, PHP a SQL. Takže při nástupu na FIT jsem nebyl žádný začátečník v programování. Berte toto, prosím, v potaz, když budete číst mé hodnocení obtížnosti předmětů. Hardwarem a softwarovým inženýrstvím jsem byl netknutý.
IAS | Assemblery
Celkem zajímavý předmět s rozumným vyučujícím (doktor Filip Orság). Prakticky do vás půl roku hustí všechny možné instrukce z i86. Každý ajťák by o assemblerech měl něco vědět a toto je předmět, který to má zajistit.
IDA | Diskrétní matematika
Pokud nejste nadšenci do teoretické matematiky, tento předmět s velkou pravděbodobností nebudete mít rádi. Na malou část potenciálně užitečného a zajímavého učiva (Dijkstrův algoritmus, nějaká základní teorie o množinách, relacích, apod.) připadá spousta balastu a matematických definic, u kterých jsem často nebyl s to pochopit, k čemu jsou, natož si je zapamatovat – svazy, grupy, algebry, topologie, … Brr. Na přednášky i cvičení jsem měl docenta Martina Kovára, který si žil ve svém matematicko-definičním vesmíru a jež se zaníceně, způsobem sobě vlastním, snažil tento vesmír rozšířit i v rámci topologie našich ubohých mozečků. Nicméně odbornost jeho přednášek nepadala na úrodnou půdu. Zdálo se ale, že si byl vědom obtížnosti učiva i neschopnosti žáků porozumět jeho přednáškám a v hodnocení byl mírný.
ITO | Teorie obvodů
S tímto předmětem se na FITu již nesetkáte – byl spojen s IPR (prvky počítačů) z druhého semestru a je z toho teď IEL (elektronika pro informační technologie). Pan docent Kunovský, který má tento předmět na starost, platí za oblíbeného pedagoga, vysvětluje několikrát, trpělivě a srozumitelně. Předmět vás něco naučil, na mě nicméně působil spíš jako změť náhodných poznatků než ucelené učivo. Totéž platí i pro IPR ve druhém semestru (předměty se mi dost slévají).
IUS | Úvod do softwarového inženýrství
Na rovinu – nemám rád humanitní předměty podávané takovýmto způsobem. Bichlírna pojmů, u kterých se ani neobtěžují je pořádně vysvětlit a uvést do souvislostí a které se hodnotí podle toho, jestli se definice, kterou jste do testu napsali, slovo od slova shoduje s tím, co je ve slidech. Často ani definici nechápete.
IZP | Základy programování
Tak z tohoto předmětu si nepamatuju skoro nic. Jen, že jsem o něm neměl valné mínění. Všechno mi připadalo pro začátečníky příliš složité, příliš formální.
VUT FIT | Rozcestník
Bakalářské studium
- 1. semestr — IAS, IDA, ITO, IUS, IZP
- 2. semestr — IFY, IMA, INC, IOS, IPR, ISJ, IVS
- 3. semestr — IAL, IFJ, INM, INP, ISS, BAN4
- 4. semestr — IDS, IPK, IPP, IZG, IZU, ICP, IJA
- 5. semestr — IIS, IMP, IMS, IPZ, ISA, ISP, ITU
- 6. semestr — IBP, HKO, IKPT, ISZ
Magisterké studium (obor MIN | Inteligentní systémy)
- 7. semestr – TIN, MAT, BIS, BIO, STI, SFC
- 8. semestr – HPR, PRL, WAP, KRY, SNT, AGS, FLP
- 9. semestr – BMS, SEP, SIN, ZZN, GMU, GUX, SMT
- 10. semestr – PES, UXIa, VIZa, DIP, SZZ